سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت ورق هاردوکس در مشهد

 

قیمت ورق در مشهد (ضد سایش)

هاردوکس به نوعی ورق فولادی می گویند که ضد سایش است و در مقابل زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم است، این ورق توسط فرآیند نورد تولید می شود، در واقع این نوع ورق عمری طولانی دارد، از این نوع ورق در جاهایی مانند: ساخت و سازها، معادن سنگ، نوار نقاله، حمل مواد و...استفاده می کنند. معمولاً ورق هاردوکس در قطعاتی بیشتر کاربرد دارد که شرایط کاری سخت دارند و نیاز است که طول عمر بیشتری داشته باشند.

 

نکاتی در مورد پدیده ی سایش

عمل سایش، لغزش یا ساییده شدن دو سطح بر روی هم را که باعث فرسودگی می شود را گویند، که این عمل به مرور باعث کنده شدن ذرات روی سطوح در حال سایش می شود، به این پدیده سایش سطحی نیز می گویند. این پدیده از جمله مشکلات لاینحلی است که در صنعت وجود دارد. پدیده ی سایش به خاطر عوامل بسیاری پیش می آید، پس هر چه دانش ما در این زمینه بیشتر باشد، برای مقابله با این مشکل بهترین و مقاوم ترین متریال را انتخاب خواهیم کرد.

 

ورق هاردوکس ( ضد سایش) چگونه ورقی است؟

هاردوکس نوعی ورق ضد سایش فولادی است که مقاومت بالایی نیز دارد، و در شرایطی که تحت بارهای الکتریکی بزرگ هم باشد مقاوم می باشد به همین دلیل آن را صفحه ی ضد سایش نیز می نامند. از دیگر ویژگی های ورق هاردوکس خاصیت شکل دهی بالا، جوش پذیری و ماشینکاری می باشد . ویژگی ضد سایش بودن ورق هاردوکس، آن را بین شرکت های تولید کننده ی بیل مکانیکی، بدنه ی تانکر و ماسه و سنگ بسیار محبوب کرده است. همچنین ورق ضد سایش هاردوکس به فولاد خاموش نیز شناخته می‌شود.

 

انواع گریدهای ورق هاردوکس

    ورق هاردوکس در گریدهای مختلف تولید می شود، آهن آلات شکوهیان البته گرید ها معرف درجه ی انعطاف پذیری، جوش پذیری و سختی ورق می باشد. می توان گفت خصوصیت بارز همه ی این گریدها عمر طولانی آنها می باشد. مقاومت فولاد در مقابل فرو روندگی را با معیار برینل می سنجند. این روش را اولین بار یک مهندس سوئدی به نام یوهان آگوست برینل به کار برد.

 

·         ورق هاردوکس 400 با ضخامتی بین 3_130 میلیمتر و درجه ی سختی بین 370_430 برینل.

·         ورق هاردوکس 450 با ضخامتی بین 3_80 میلیمتر و درجه ی سختی بین 425_475 برینل.

 

زمانی که خواص کاری سرد و سایش بالا باشد مثل ساخت ماشین آلات سنگ خرد کن، نوار نقاله، حفاری و کامیون، از گرید های ذکر شده استفاده می کنند.

 

·         ورق هاردوکس 500 با ضخامتی بین 4_32 میلیمتر و درجه ی سختی 470_530 برینل.

·         ورق هاردوکس 500 با ضخامتی بین 32_80 میلیمتر و درجه ی سختی 370 _ 430 برینل.

 

·         ورق هاردوکس 550 با ضخامتی بین 10_50 میلیمتر و درجه ی سختی 525_575 برینل.

 

 ورق هایی که در این گرید قرار دارند اگر در معرض درجه حرارت بیش از 250 درجه سانتیگراد قرار بگیرند خاصیت خود را از دست می دهند. از این گرید معمولاً برای تیغه های حفاری و چرخ دنده، سطل خاکبرداری، گاوصندوق، کارخانه ها ی خرد کننده و ورق ضد دریل استفاده می کنند.

 

·         ورق هاردوکس 600 با ضخامتی بین 8_50 و درجه ی سختی 560_640 برینل.

خواص و کاربرد این گرید نیز مانند دیگر گریدهای ذکر شده در بالا می باشد. و برای ساختن چکش، موج شکن و… از این گرید استفاده می شود.

 

ویژگی های ورق هاردوکس

ورق هاردوکس انعطاف پذیری بالایی دارد و عملیات، برشکاری و خمکاری به راحتی روی آن ان انجام می شود. ترکیبات سازنده ی ورق هاردوکس عبارت است از: سیلیسیم، کربن، بور، مولیبدن، فسفر، نیکل، منگنز، گوگرد و کروم. این ترکیبات باعث شده است که ورق های هاردوکس سطحی صاف، سختی و قدرت بالا ، مقاومت در برابر دماهای پایین، و وزنی سبک داشته باشند. هر چه مقدار کربن موجود در ترکیب فولاد بیشتر باشد به همان نسبت سختی آن هم افزایش می یابد، و مقاومت ورق را برای ضربه پذیری و سایش بیشتر می کند. این خواص شگفت انگیز ورق هاردوکس باعث شده که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار بگیرند. ولی با وجود این خواص شگفت انگیز لازم به ذکر است (آهن آلات شکوهیان )که فولاد با کربن بالا شکننده تر می شود و نمی توان از آن برای مصارف پوششی استفاده کرد.

 

کاربرد ورق های ضد سایش در صنایع

در صنایع مختلف مانند صنایع تولید کننده ی ادوات کشاورزی، معادن و سیمان از ورق های ضد سایش استفاده می کنند. ورق های ضد سایش در ساخت و تولید شوتها، سرند های ارتعاشی، سیکلونها، لاینر ها و… به دلیل مقاومت در برابر سایش و فرسایشی که هنگام عبور ذرات گرد و غبار رخ می دهد، مورد استفاده قرار می گیرند. 

 

نکاتی در مورد قیمت ورق در مشهد (ضد سایش)

از آنجایی که آهن آلات شکوهیان استفاده از ورق های ضدسایش با ویژگی هایی از قبیل مقاومت در برابر فشار و سازگار بودن با هر شرایط آب و هوایی، برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه است ، کارخانه های متعددی این ورق ها را تولید می کنند از این رو موقع قیمت ورق در مشهد به کارخانه ی تولید کننده دقت کنید و از کیفیت آن مطمئن شوید و الزاما از فروشگاه های معتبر خرید کنید. همچنین هنگام قیمت ورق در مشهد توجه کنید که به نسبت سختی ورق قیمت آن نیز متغیر است، هر چه درجه ی سختی بالاتر باشد به همان نسبت قیمت هم بالاتر است.