سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورق و مصرف آن

6 - مراقبت در قبال صدمات محیطی به شکل اتوماتیک : پوششهای گالوانیزه به دلیل آنکه در فولاد شکافت کرده و تحت عنوان کاتد کار می کنند , به همین دلیل خواهد توانست مقاطع ریز مو جود در روی مرحله فولاد را در قبال صدمات محیطی و خورندگی , نگهداری نمایند .

7 - مراقبت کامل : پوشش ایجاد شده می تواند کلیه نقاط و سطح ها فولاد را از جمله کناره ها , جاهای کوچک و فرورفتگیها لبریز نموده و از خوردگی آنان جلوگیری کند . در این زمینه هیچ پوششی خوبتر از پوشش گالوانیزه فعالیت نخواهد کرد .

8 - بازرسی سهل وآسان : پوشش گالوانیزه را به راحتی و سوای نیاز با هیچ آزمایش مخربی و صرفا از طریق دیده می توانایی کنترل و بازرسی نمود ( در شرایط یگانه که نیاز به ارائه تضمین برای کنترل کیفیت است , نیاز به آزمایشهای مخرب می باشد ) . special uses .

9 - رسیدن به انگیزه در طول کوتاه : در صورتی که نیاز باشد از ورقهای گالوانیزه در محل مصرف شود , در این موقعیت نیاز به صرف روزگار برای فراهم سازی مرحله , رنگ کردن و یا بازرسی نخواهد بود .

10 - نگهداری کامل بوسیله پوشش گالوانیزه : فرایند گالوانیزه متعلق به شرایط آب و هوائی نمی باشد .

 

 

مورد ها مصرف ورق های گالوانیزه :

 

ورق های گالوانیزه مصارف بسیاری در صنایع متفاوت داشته و زمانی از آن استعمال می شود که نیاز به کنترل خوردگی در آهن و فولاد باشد . برخی از موردها مصرف ورق های گالوانیزه به شرح ذیل می باشد :

 

کاربرد

 

ردیف

 

کاربرد

 

ردیف

 

صنعت اتومبیل

 

1

 

صنعت کشاورزی

 

11

 

صنعت باربری

 

2

 

پانل های ساندویچی

 

12

 

در اتومبیل و کارخانجات

 

3

 

استعمال در رابیت های استفاده شده در سقوف

 

13

 

استعمال در مهندسی عمران و ساختمان

 

4

 

صنایع کاغذ و لوله

 

14

 

در تشکیل داد سقف ها

 

5

 

یخچالها

 

15

 

در ایجاد کرد تانکهای ذخیره و بشکه ها

 

6

 

کابینت ها و قفسه ها

 

16

 

در سیستم های خنک کننده و تصفیه هوا

 

7

 

استعمال در جاهائی که نیاز به رنگ آمیزی است

 

17

 

مصارف خانگی

 

8

 

کانال ها و کابل ها

 

18

 

صنعت الکترونیک

 

9

 

تابلوهای راهنمائی

 

19

 

بدنه کاروانها

 

10

 

بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی

 

20

 

 

 

 

 

لبریز کاربردهای ورق گالوانیزه

 

در صنعت ساختمان و طولانی تر در نصیب سقف و دیواره از ورق های گالوانیزه ذیل به کارگیری های متعددی می شود :

 

ورق گالوانیزه کرکره سینوسی

 

ورق گالوانیزه ذوزنقه ای

 

ورق گالوانیزه آبرو

 

آبرو باکس ای

 

آبرو لندنی

 

آبرو فیتیله ای

 

فلاشینگ گالوانیزه

 

 

تئوری گالوانیزاسیون گرم

گالوانیزه گرم چیست؟

 

فرایندی است که طی آن قطعات تولید شده بعد از غوطه وری در مذاب روی پوششی از روی خالص و یا آلیاژ روی آهن که با پیوند های متالورژیکی ( فلزی ) به فلز پایه ( آهن ) متصل می گردد .

اکنون این فرایند به دو فیس گالوانیزه خیس و خشک انجام می شود . در گالوانیزه خیس , ادغام کلرید امونیاکی روی در تراز مذاب پاشیده می شود و قطعات بعد از انجام روند اماده سازی مستقیماً و هم‌زمان با اغشته شدن به فلاکس وارد مذاب می شود .

در گالوانیزه خشک , قطعات بعداز انجام روند اماده سازی در محلول کلرید امونیاکی روی قرار گرفته و بعد از اغشته شدن در خشک کن و به دنبال باطن مذاب قرار می گیرند .

تاریخچه به کار گیری از گالوانیزه به سال 1724 گشوده میگردد . زمانی که یک شیمی دان فرانسوی به اسم Melouin در آکادمی رویال فرانسه یک راه پوشش روی مذاب بر روی آهن را توصیف نمود .

در سال 1836 دیگر شیمی دان فرانسوی Sorel این قضیه را خاطر نشان کرد . وی برای پوشش دادن آهن بوسیله روی مقدمه آنرا خیر 9 توشه در اسید سولفوریک تمیز کرد وسپس به وسیله فلاکس کلرید آمونیم آنرا آغشته و در مخزن روی مذاب قرار بخشید تا اولین قطعه فولادی گالوانیزه است.